Ofte stilte spørsmål

Hvor mye koster en rørlegger pr time?

En rørlegger fra 24T-Rørservice AS koster 1.362, - pr time inkl. mva. mellom 08:00-16:00 (Man/Fre). Alle andre tjenester kommer i tillegg. «Pakkeløsninger» eller fastpris kan vi å gi. Det gjør vi primært med større oppdrag som går over 3 dager eller flere uker. Alle servicejobber som vi utfører og blir klar med på under 3 dager går på løpende nota. Rørleggerbedrifter i Oslo har stort sett samme prisen dersom dem yter service deretter.

Hvorfor er beløp i faktura høyere enn det som ble estimert?

Alle fakturaer som blir sendt til kundens e-post fra Nordens ledende teknologiselskap innen ERP og regnskapssystemer i skyen 24SevenOffice er basert på faktisk medgått tid og materiell som ble benyttet for oppdraget. Hvis en kunde har fått en pris estimert så er det den prisen det oftest kommer på i arbeidstid for rørlegger. Materiell som må benyttes kan vi ikke på forhånd se, dem varierer da ingen jobber er helt like.

Hvor mye koster materiell og hvor fra kjøper dere dette?

24T-Rørservice AS materiellpriser tar utgangspunkt i våre grossisters gjeldende katalogpriser som normalt blir oppdatert 2 ganger pr år. Vårt materiell er utelukkende handlet via rene grossister, og vil ikke bli sammenlignet med netthandel eller hva andre aktører måtte selge materiell for. 24T-Rørservice AS er en medlemsbedrift av VVS Fagmann Bad & rørspesialist og handler materiell utelukkende via våre grossister, som har både verdikjeden og varebeholdningen vi er avhengig av. Vi kan ikke sikre våre leveranser ved å benytte oss av "lokketilbud" og lignende fra nettleverandører på enkeltprodukter.

En bekjent av meg fikk utført samme oppdraget, til en lavere pris for en annen bedrift som driver med det samme som dere. Hvorfor er dere dyrere enn den andre bedriften?

Oppmøter med servicebil, materiell, kraner, varmtvannsberedere, hent & kast av gammelt utstyr for kunde inngår i arbeidstiden som blir fakturert i sin helhet. Priser som bedrifter ligger på i Oslo er det ingen bedrifter som ligger likt. Det er varierer noe, dog er stort sett alle innenfor gjengs pris. "Servicenivået" eller som vi kaller dette; responstid ved kontakt fra kunde til oss. Samt når jobben er faktisk utført og helt ferdig. Vi streber hardt etter og møte alle kunder på høyeste nivå her, da vi alle har hatt behov for en håndverker som ikke kommer eller ringer og gir beskjed/bekrefter oppmøte. Dette er mer eller mindre borte helt nå. Men er særdeles viktig for totalopplevelsen kunde skal sitte igjen med.

Hvorfor må jeg betale for at dere kaster søppel?

24T-Rørservice AS bruker tid på avfallshåndtering på lik linje som alle andre som skal kaste søppel/avfall. Vi må kildesortere, rydde opp i bil etter transport av dette for å gjøre oss for neste oppdrag. Mengde avfall varierer derfor variable kostnader. Er mengden svært liten er det ikke noe vi tar betalt for. Når den er av betydelig mengde så koster det etter normale satser. Vi spør alltid kunde på stedet hvis aktuelt om vi skal ta avfallshåndteringen eller om kunde tar hånd om det selv.

Hvorfor må jeg betale for servicebilen som rørlegger kjører i?

Oppmøtetaksten eller «Servicebil» taksten er en engangssum på 880,- eks mva. per oppdrag / per dag. (Innenfor Oslo) Denne er med på å dekke inn kostnader for km for bil, bompenger, service og vedlikehold for bil, samt dekke inn en andel av de faktiske kostnadene som påløper ved å ha et utvalgt varelager per bil. Oppmøtetaksten dekker ikke kjøretid, eventuell parkering, uttak hos grossist, eller avfallshåndtering.

Kan dere montere utstyr som jeg har kjøpt inn hos andre leverandører, for eksempel Maxbo, Flisekompaniet eller Megaflis?

Det kan vi absolutt, men det er ikke å anbefale. Vi kan ikke stå for garanti for utstyr/deler eller annet som vi ikke leverer. Dette på grunn av dokumentasjon hensyn, reklamasjonsretten, garantier eller evt. andre kjedelige forsikringssaker.

Er prisene dere har konkurransedyktige?

24T-Rørservice AS ligger på gjengs pris for rørleggertjenester i Oslo og omegn. Vi leverer alle oppdrag vi utfører sertifisert og dokumentert som vi gir garanti på i henhold til håndverkertjenesteloven, samt lover og forskrifter innad i egen bransje. En installasjon fra 24T-Rørservice AS skal være en ferdig pakke med riktig personell og riktig materiell, hvor vi står for alle punkter i verdikjeden.

Hva skjer hvis jeg ikke får betalt faktura i tide?

Vi alle kan komme i denne situasjonen så det er ikke noe uvanlig eller noe å bekymre seg for. Vi løser alt med god kommunikasjon. Vi kan dele opp beløpet eller ordne en nedbetalingsordning - alt etter som behovet er der. Bare skriv inn til oss eller til den kontaktperson du har fått tildelt for saken. Evt. ring oss på 22522020. Alle henvendelser til oss må komme skriftlig innen forfallsdato gitt i faktura.

Hvorfor er utrykking/akutte oppdrag markant dyrere en ordinær arbeidstid?

Rørleggeroppdrag som er planlagt og bestilt av kunde, er vi alltid forberedt på – likeså kunden. De bookes av oss mellom 08:00-16:00|man/fre. Dersom det er akutte oppdrag, som oftest etter 16:00 og frem til 08:00 alle dager hele året belastes dette som ett ekstra vakttilleggsgebyr. Rørlegger som har vakta får tillegg i lønn siden han er klar for å hjelpe kunder i slike tilfeller. Forsikringsselskapene anbefaler oss sterkt til kunde det for å unngå større bygningsskader.

Hvorfor har dere samarbeid med en konkurrerende bedrift i samme by?

Vi må ha til tider støtte og arbeidskraft da pågang av oppdrag kan plutselig øke betraktelig. Derfor trenger vi en solid, pålitelig samarbeidspartner som er like fokusert på oppgaven slik vi er. Det er mange rørleggerbedrifter i Oslo & Akershus (registrert 912 stk. i skrivende stund). Vår ene samarbeidspartner har vi helt spesielt valgt ut. Vi vet at våre kunder blir like godt vare tatt på av dem, som av oss. Det har vi fått bekreftet over tid. Vi er og godt kjent med hverandre fra før og kommunikasjonen er deretter.

Hvordan kan dere være så nøyaktige i tidsbruk som rørlegger har brukt?

Vi har servicebiler med GPS-sporing til enhver tid som hjelper oss å planlegge + booke jobber for de rørleggere som er nærmest nye kunder som ringer inn. Vi har jobber i hele Oslo & Omegn, dette er ett svært effektivt system som besparer oss som bedrift, samt alle kunder for den raskeste leveranse og at det blir fakturert for riktig tidsbruk - Tracksolid er verktøyet vi bruker. Det sikrer kunden likeså for at det ikke blir fakturert for mye tid. Vi beregner alltid reisetid til + fra kunde samt supplering av materiell.